Skogens guld

Det slog mig när jag käkade mina varma mackor, om kantareller är nyttiga? jag har aldrig hört något om att det är nyttigt eller något sådant, så jag var bara tvungen att ta reda på om det var det och jag fick reda på att :

 Svamp består till ca 90 % av vatten, men innehåller även protein av bra kvalitet, B- och C-vitamin, kalium, fosfor, magnesium och järn. Kantareller innehåller dessutom en hel del D-vitamin.

så bra, då är det inte helt fel med svamp iallafall. och det är såå gott!
(dock är väl en stuvning full med grädde i på ett ljust bröd med smält ost på inte såå nyttigt)


bild:google


Kommentarer
Postat av: Lina S

Kantareller är bara SÅ gott!!

2011-09-23 @ 13:14:06
URL: http://linastrandh.se
Postat av: L.sjoeblom

hah.. men svamp är gott iaf och ibland får man väl va lite onyttig eller?

2011-09-23 @ 21:10:46
URL: http://sjoeblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0