TACOSOPPA

Tacosoppan igår blev faktiskt riktigt god och sjukt lätt att göra!! jag hann dock tyvärr inte baka några ostfrallor, men jag köpte såna som är halfbaked så ska de vara inne i ugnen 7-10min, jag la på lite riven ost också så blev det nästan som ostfrallor! ;)

tänkte lägga ut receptet ifall någon är sugen på att göra soppan! :)

Detta behöver du:

250g nötfärs
0,5 påse tacokrydda
1 gul lök
4st potatisar ( jag tog fler, det kan behövas)
1 liter vatten
0,5st grönsaksbuljong
0,5st köttbuljong
1msk soja
3 vitlöksklyftor
1 paket á 250g krossade tomater

GÖR SÅHÄR:
1. Skala och tärna potatisen, koka den i vattnet med buljongtärningarna ca 7 min
2. Bryn löken och färsen med tacokryddan
3.Blanda färsen, tomaterna, vitlök och soja i potatisvattnet där potatisarna är.
4. Låt alltsammans koka några minuter och tillsätta kryddor efter smak.

servera med nybakta frallor med smör på och ett glas mjölk - MUMMA!


eller så kan man servera med lite tacochips som på bilden!
bild: google

Kommentarer
Postat av: Carro

Lät ju verkligen hur gott som helst och jättelätt med!

2011-02-09 @ 19:14:58
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0