jag vill spola tillbaks tiden..

De som inte är kvar saknar jag, de jag har de älskar jag.

igår var det alla själars dag, en dag då man tänker på de som har gått bort
igår gick det hundra tankar igenom mitt huvud.
vi besökte mormor och morfars grav i fredags och igår besökte vi farfars
farfar dog detta kyrkoåret och lästes därför upp i kyrkan igår.
det var hemskt, det stack till i hela hjärtat när de läste upp hans namn.
jag saknar morfar, mormor och farfar så oerhört mycket..

jag tänker ofta på hur de har det, jag ser ofta farfars leende framför mig,
och stunder vi upplevt tillsammans.
jag sörjer för jag aldrig hann träffa mormor
jag tänker på hur underbar morfar var och hur jag försökte komma upp
på hans soffa när jag var liten.
så mycket minnen och tankar som driver runt i mitt huvud.

jag kan med detta säga att under denna text har jag snytit mig 2 gånger
för jag inte kunnat andas pga alla tårar och ännu mer tankar.

jag saknar er så mycket så det gör ont i mig



systers bild


Kommentarer
Postat av: Petter

Tänkte att du behövde påminnas om en liten dikt.



Om jag skulle dö inatt,

sörj mig lite sedan.

Hjärtat klappar tyst och matt,

livet slocknar redan.



Stick en blomma i min hand

då, när jag har somnat,

smek mig varsamt litegrand

fast min kropp har domnat.



Jag kan känna blommans doft,

glädjas åt din närhet.

Också när jag blivit stoft,

finns jag i din närhet.

2010-11-14 @ 13:24:18
URL: http://najadus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0