julgodis i mängder

när mamma o pappa var nere och julhandlade så passade jag på att baka alla möjliga sorters julgodis, det blev rocky roads, mammas fudge, tomtefudge & tryfflar imorgon ska jag göra knäck och wienernougat! mamma o pappa kom hem o mamma hade grymtat i affären om hur hon skulle få stå å göra julgodis hela kvällen. bra att jag hade gjort det så slipper vi en sur mammi ikväll. de håller på med maten nu och ikväll är det ju bonde söker fru sista avsnittet och även sista avsnittet på morden i sandhamn, blir soffhäng o tvtittande ikväll med andra ord.

här har ni lite bilder som jag knäppte under baket.


innehållet i rockyroadsen

resultatet

"mammas fudge"

tomtefudge

tomtefudge

längst in tryfflar som ska rullas i kakao
och "mammas fudge"


Kommentarer
Postat av: Carro

åå den där rocky roaden ska jag sno av imorgon!! :D

2010-12-22 @ 21:52:11
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: madde

gud vad gott! :)

2010-12-23 @ 13:08:49
URL: http://madeleinandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0