mössens arbetssång

Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma
här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,
det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.
- Raska på nu, dumma flicka!

jaamenvisst, jag har kommit igång med städandet men tar nu en lunchpaus tänkte jag, men vad jag ska äta det vet jag inte. men jag menar hur roligt är det att springa runt inne i detta fina vädret? runt 30 grader står det på termometern. räckte jag var ute och hängde ut tvätten så blev jag varm! nu ska jag hitta något att äta.

PUSSSS

kolla in min bränna, förra året efter drottningblankadagen.

Kommentarer
Postat av: sarah svensson

haha den slår inte min bränna detta året ;)

2009-05-02 @ 12:53:47
URL: http://saarahsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0