MUFFIIIINS!!

nu har jag  bakat mammas frysmuffins, de är riktiiigt goda!!  men får se om mina blir goda, de är förtillfället i frysen ;)







Ingredienser 20 st muffins

 2ägg
 3dl socker
 1,5 tsk vanillinsocker
1krm salt
 2msk kakao
1,5dl mjöl
 100g smält margarin

 Vispa äggen och sockret och blanda sedan ihop allt. Klicka i formar och grädda i ugnen på 175grader i 15min.

Ingredienser, glasyr:
 100g smält margarin
4msk socker'
 2tsk mjöl
 4tsk kakao
 1dl grädde
 1dl mjölk

Koka samman alla glasyringredienser. Klicka på muffinsen efter att de har kallnat. Kör in dem i frysen och servera dem halvfrusna... Mmm!

Kommentarer
Postat av: Carro.

de verkar bli mkt bättre i pappersformar. jag gjorde ju mina i en aluminiumform eller sån o då blir de itne så lätt med glasyren för den rinner ut XD

2009-06-17 @ 17:19:58
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0