Blutsaft

en sak som jag har märkt på sista tiden är att jag är väldigt trött hela tiden, yr, blek, naglar som skivar sig  m.m och när jag gick ur duschen igår så blev jag svimfärdig och höll på och kräkas, jag har en liten aning om att detta kan bero på järnbrist så nu ska jag testa på Blutsaft och se ifall det funkar.

Floradix Blutsaft är ett flytande vegetabiliskt järntillskott som innehåller järn och vitaminer i en unik lösning. Den tas lätt upp av kroppen, återställer snabbt järnnivåerna och ger ny energi. Blutsaft rekommenderas idag i stor utsträckning inom sjukvården, både på grund av dess snabba påverkan på järnbalansen och för att den inte har någon negativ påverkan på magen. Blutsaft är idag Sveriges mest sålda järntillskott.

Järnbrist är vanligt. Faktum är att det är den vanligaste näringsbristen i Västvärlden. Över en halv miljon svenskar har för låga järnvärden.  Floradix Blutsaft har i över 60 år gett allt från gravida kvinnor till aktiva idrottare energi.

Eftersom kroppen inte själv kan tillverka järn måste det dagligen tillföras genom mat och dryck. Den största delen av järnet bidrar till bildandet av hemoglobin, de röda blodkropparnas färgämne. Järn är nödvändigt för bland annat syretransporten i kroppen.

Brist på järn kan göra att man känner sig trött och hängig, är lättirriterad och har svårt för att koncentrera sig. Nedsatt prestationsförmåga, huvudvärk, blekhet och ökat sömnbehov kan också vara tecken på att kroppen får för lite järn.

Är du kvinna, vegetarian eller aktiv idrottare kan du ha behov av extra järn. Gravida, ammande och äldre kan även de ha behov av ett järntillskott.


http://www.blutsaft.se/




Kommentarer
Postat av: Carro

oj, hoppas det hjälper gumman!!

2011-02-24 @ 22:15:39
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0