Frälsarkrans

idag:
på bussen till skolan stod jag upp för det inte fanns några platser. en gubbe och en tant kommer in, hälsar på de som sitter i främre delen av bussen, de går bakåt och tanten tar mig på armen och säger :
Här står vår framtid.
it made my day! så sjukt söt!

sämre blev dagen runt lunch men nu när jag kom till landet åkte vi och hälsade på älskade farmor och hon är alltid så go mot mig.. efter ett par gångers försök i att ge mig hennes frälsarkrans ett par gånger vi varit där så gav jag idag med mig då hon faktiskt hade två. så nu sitter en fin frälsarkrans runt min handled och det känns som ett "kompisarmband" mellan mig och farmor. när jag var liten var farmor ofta hemma hos oss och hjälpte till och jag hjälpte ofta farmor. hon läste alltid sagor för oss barn och jag saknar det så förbannat mycket. jag saknar hennes mat om inte annat, jag älskade farmors mat!! jag älskar farmor!

ikväll blir det mys framför tvn med min fina familj, syrran saknas just nu, brorsan lär ju åka iväg på bus han med. så det blir väl jag mamma o pappa som snarkar i soffan. but i love it! funderar på att erbjuda mamma en portömning också.. neepp  nu ska jag titta lite på harry potter som brorsan har på här.

Trevlig helg!


frälsarkransen har massa olika pärlor som ni ser här över och de betyder olika grejer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0