konstigt..

att allt kommer samtidigt, sjukt !

visst ser man på ett annat sätt från att vara frisk till att bli sjuk, man ser livet från ett annat perspektiv, man uppskattar det mer, det är iallafall så jag har uppfattat det från min kära farmor, med gråten i hennes hals, hör jag henne säga,"ta vara på era liv o det ni har o uppskatta det.. för en dag kan det helt vara borta". hon kanske inte sa det såhär ordagrannt, men jag uppfattade det så.. min farmor gick från frisk att gå på sina ben till att bli sjuk o sitta i rullstol.

jag kommer aldrig glömma när hon låg på sjukhuset i sin säng o bad mig o min kusin hålla i hennes hand å ge henne kraft. det finns inte ord hur mycket jag tycker om min farmor för hon har gett mig så mycket glädje i mitt liv. o jag tror jag o min kusin faktiskt gav henne kraft, o jag har aldrig bett så mycket till gud som under den period hon var som sjukast, även nu efteråt när hon faktiskt piggnat till och kommit hem så ber jag ibland, även om jag inte ens vet om gud finns, men eftersom jag vet att farmor tror på gud, eller jag tror hon gör det iallafall för hon har länge varit med i kyrkan o sådär.
ibland tror jag faktiskt det har hjälpt när jag bett. för vad kan man mer göra? jag kan inte bota sjuka även om jag verkligen hade velat kunna göra det, så vad kan man mer göra än att fälla en tår varje kväll o be för farmor? jag ber för farfar, o alla min andra nära och kära också, men lägger alltid en extra tanke till farmor. okej nu kan jag meddela att det trillar tårar för mina kinder för detta är något av det värsta som hänt i mitt liv.. men varför jag skriver detta är för att jag vill att alla ska ta vara på det de har & för att jag vill visa världen hur mycket jag älskar min farmor och även min släkt som verkligen har kommit närmre varandra när detta hände och jag är stolt över att vara släkt med er, jag älskar er, föralltid!

tänk alla gånger vi suttit jämte dig o du läst böcker för oss kusiner, den där om myrorna, o den stora boken, med trollen, det är vad jag kommer ihåg, de gånger vi sovit över hos dig, jag kommer ihåg när jag fick ligga inne på ditt o farfars rum på två mjuka stolar som stod emot varandra, jag kan inte varit gammal då men jag har minne av det. tänk alla goda middagar du tillagat till oss alla, tänk vilken släkt du & farfar har skapat, tänk att du faktiskt skapade min pappa som skapade mig & det är jag evigt tacksam för. du sitter på min näthinna, alla minnen, allting det finns här inne i mig. usch detta känns som jag skrivit som om du vore död, men det är du inte. jag tror jag måste sluta skriva nu, men jag hade kunnat hålla på förevigt bara för att du är så sjukt bra! jag slutar nu för det trillar alldeles för mycket tårar nu..

en sak är säker, det är sjukt hur fort livet kan ändras..

jag älskar dig farmor
jag älskar dig farfar
jag älskar dig mamma
jag älskar dig pappa
jag älskar dig bror
jag älskar dig syster
jag älskar er min kära släkt!
/lita på att jag alltid kommer älska er

jag vill också tillägga till mormor och morfar, en dag ska vi förenas.

/Alexandra Elin Emelie Borg



Kommentarer
Postat av: Sis

åh, vad fint! Trillar tårar från min kind!

Älskar dig också Sis, och alla andra i släkten! <3

2009-04-25 @ 01:09:38
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: sarah svensson

så fint skrivet ali<3

jag saknar också mormor när hon va pigg och sånt, men vi ska vara så jävla glada över att hon fortfarande lever och är såpas bra som hon är :) även om detta är jätte hemskt, vilket de är, så måste man försöka vända på de och se dom ljusa delarna med de här som hänt, även om de inte finns många, men en av dom är ju att släkten kom närmare varandra som du sa, och att mormor fortfarande finns hos oss :) jag älskar dig också kusin<33



(de va ju typ en sån text som du skrev nu, som jag skrev på bdb när mormor va sjukast. du vet då när typ några av er kusiner kommenterade ungefär som om de va helt fel att skriva en sån text?)

2009-04-25 @ 10:52:13
URL: http://saarahsvensson.blogg.se/
Postat av: klara

gudh vad fint alexandra! <3 kram Klara Stigson

2009-06-18 @ 00:14:45
URL: http://lovedancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0